Poslovni prostor ekwb

Kako bi lahko socialna distanca vplivala na distanco med sodelavci v pisarnah?

Jasno je, da dogodki v povezavi s COVID-19 vplivajo in bodo vplivali tudi na organizacijo dela v pisarnah. V nadaljevanju sem pripravil pregled ključnih vprašanj, ki si jih je potrebno zastaviti, preden ponovno odprete vrata svojega podjetja oz. organizacije.

Ljudje smo družabna bitja in si želimo socialnih stikov, v teh dneh pa se nam dogaja ravno obratno. Socialno distanciranje je obvezno in posledice so neprijetne. Situacija je nemalokrat stresna. Delo od doma se je sicer pokazalo kot odlična alternativa za opravljanje koncentriranega dela, ne omogoča pa pomembnih socialnih interakcij in sodelovanj, ki jih lahko izvedemo v prostorih podjetja. Prepričan sem, da vsak od nas vsaj malo hrepeni po dnevu, ko se bomo lahko vrnili v pisarne in ponovno občutili ”normalnost”.

 

O delu od doma smo v zadnjem času ogromno raziskovali in za vas pripravili nekaj uporabnih idej. Nasvete je z nami delil tudi Miha Filej, računalniški programer, ki svoje delo že več kot 10 let opravlja na daljavo.

 

Ko se bo to končno zgodilo, se bomo morali vsi skupaj vprašati naslednje: Kako se bo socialno distanciranje odražalo v delovnih prostorih? Kako bodo na vračanje v pisarne gledali posamezniki v ekipi? Z mislijo na zdravje, varnost in dobro počutje sodelavcev, bo potrebno ponovno pretehtati možnosti, ki jih zagotavljajo obstoječi delovni prostori. Pomembno je, da že danes sprejmemo posamezne ukrepe za varno in produktivno delo. Pri postavljanju strategije nam je lahko v spodbudo dejstvo, da smo v le nekaj dneh uspeli izvesti prehod na delo od doma. Strategije bodo seveda odvisne od industrije, lokacije, sodelavcev, tehnologije in delovnih procesov.

 

Vprašanja za delodajalce so naslednja:

 

Ali imajo člani vaše ekipe vsa potrebna orodja in urejeno domače delovno okolje, ki jim omogoča delo od doma tudi na daljši rok? Kako bodo lahko ohranjali željeno produktivnost?

Kako boste odreagirali in organizirali delovne prostore, če bodo člani vaše ekipe želeli večji nadzor nad odločitvijo, kdaj je dovolj varno, da se vrnejo v pisarne?

Kakšne ukrepe (finančne, tehnične, operativne) boste morali sprejeti, da izvedete reorganizacijo delovnih prostorov?

Kako lahko bolje pristopite k organizaciji prostora, ki ga imate na voljo, z ozirom na nove potrebe po prožnosti, prilagodljivosti in odzivnosti v teh nepredvidljivih časih?

 

 

Nekaj praktičnih ukrepov

 

  • Dopustite prehod na nestalna delovna mesta, ki posameznikom omogočajo, da sami izberejo delovno mesto, ki jim zagotavlja distanco in kjer se počutijo varno.
  • Kot začasni ukrep razmislite o rešitvah (recimo 4-urni delovni dan z gibljivim začetkom in koncem delovnega časa), ki omogočijo redukcijo gneče v pisarnah.
  • Razmislite o kombinaciji dela od doma in dela v pisarni. Omogočite nestalna delovna mesta in oblikujte sistem za rezervacijo posameznih miz, ki zagotavlja manjšo gnečo v pisarnah.
  • Izvedite reorganizacijo delovnih mest, tako da člani vašega tima niso obrnjeni eden proti drugemu.
  • Odstranite posamezne sedeže v konferenčnih sobah in sobah za sestanke, da pridobite prostor. Odstranite lahko celo mize, da lahko bolje razporedite stole.
  • Izberite tehnologijo oz. upravljanje brez dotika – glasovno upravljanje in uporabite pripomočke za odpiranje vrat, kjer ni stika kljuke z dlanjo.
  • Uvedite politiko čistih miz. Ko posameznik zapusti delovno mesto, na njem ne smejo ostajati predmeti. Takšen način omogoča lažje čiščenje in razkuževanje površin.
  • Posamezne koše za smeti zamenjajte z večjimi centralnimi, ki jih bo lažje vzdrževati in čistiti.
  • Celotni ekipi dodelite omarice in predalnike, da bodo v njih lahko shranjevali osebne predmete.
  • Izboljšajte kroženje zraka, raven vlažnosti (40-60%), filtracijo in prezračevanje ter posodobite protokole čiščenja.

Če imate tudi sami nasvete, ideje in izkušnje s prostorskimi ukrepi, jih, prosim, delite z nami. Z veseljem bom dopolnil članek. Srečno!

 

Prijavite se na naše e-novice, kjer vas obveščamo o novostih in idejah s področja načrtovanja delovnih prostorov.

 

 

Fotografije: Studio LIST in Pexels.