Prihodnost delovnih prostorov – Kaj smo se naučili v času COVID-19?

COVID-19 je močno prevetril področje dela. Zagotovo je imel in še vedno ima velik vpliv na način opravljanja dela, pa tudi na sam kraj, kjer so ekipe vajene opravljati svoje delovne naloge. Pomen delovnih prostorov se je nekoliko spremenil. Kaj smo se torej v času COVID-19 naučili novega o delovnih prostorih?

 

Tri glavne ugotovitve

 

1. Ekipe so lahko produktivne tudi drugje, ne samo doma

Glede na to, da so bila številna podjetja prisiljena vsaj nekaj tednov delo opravljati od doma, so vodstva podjetij spoznala, da lahko njihove ekipe marsikatero nalogo opravijo od doma. Ne samo, da jo lahko opravijo, ampak da jo lahko hitreje in kakovostneje opravijo, ko se nahajajo izven delovnih prostorov. Zagotovo je bilo v času epidemije potrebnega tudi več sodelovanja med člani ekip, zato so posamezniki, ki prej niso imeli izkušenj sodelovanja, te verjetno pridobili v času karantene.

 

2. Narašča želja po fleksibilnejšem delovnem okolju

Vse več posameznikov bo v prihodnosti želelo izbirati kraj opravljanja dela. Po raziskavah podjetja Cushman and Wakefield si kar 73 % članov ekip želi, da bi jim delodajalci omogočili vsaj določeno stopnjo fleksibilnosti, torej da delo občasno opravijo tudi od doma. S tem namreč posamezniki prihranijo čas, njihov urnik je bolj fleksibilen, več imajo časa za družino, hkrati pa tudi podjetja prihranijo denar, ki bi ga sicer porabila, če bi bile ekipe ves čas v pisarnah. Seveda so tudi slabosti opravljanja dela od doma, med katerimi je zagotovo najbolj izrazita pomanjkanje socialne interakcije. Podjetja pa so tista, ki se bodo na koncu morala sama odločiti, kaj je najbolje za njih in njihove ekipe.

 

 

3. Nova normalnost: ekosistem delovnega okolja

Delovno mesto ni in ne bo več izključno ena lokacija, ampak skupek oziroma ekosistem večih krajev, ki omogočajo funkcionalnost, praktičnost in prijetno počutje ekip. Namen pisarn bo, da vsem članom ekip zagotavljajo navdihujoče delovno okolje, ki omogoča povezovanje tako znotraj ekip kot tudi s strankami. Delovni prostori bodo morali podpirati učenje in inovativnost njihovih ekip. To pa bo mogoče le, če bodo zasnovani po njihove meri. Torej morajo vodstva podjetij čim prej ugotoviti in temeljito raziskati, kakšne so potrebe in želje posameznikov v njihovi ekipi. Kaj je torej tisto, kar v njihovih delovnih prostorih deluje dobro in kaj je potrebno čim prej spremeniti? Precej zahtevna naloga, ki pa jo lahko s pomočjo našega spletnega orodja Kakšen tip pisarn ustreza vam? podjetja opravijo zelo hitro in enostavno. S tem pa se izognejo tudi možnosti, da bi v svoje delovne prostore vnesli spremembe, ki produktivnost njihove ekipe zavirajo, namesto da bi jo spodbudile.

 

Zagotovo je kriza vodstva podjetij pripeljala do rasti zaupanja do svojih ekip. Ljudje so se bili prisiljeni organizirati drugače, kot so bili vajeni. To je bilo možno predvsem zaradi odlične tehnologije, ki nam je v tem času na voljo. Vendar na koncu bo vsako posamezno podjetje presodilo, koliko distance si želi ohraniti tudi po krizi in kakšne oblike sodelovanja z ekipami ter poslovnimi partnerji bo razvijalo v prihodnje.

 

Prijavite se na naše e-novice, kjer vas obveščamo o novostih in idejah s področja načrtovanja delovnih prostorov.

 

Fotografije: Pexels