Podjetja, pozor! Hrup v pisarnah močno ovira delovno produktivnost

Slaba akustika prostora in s tem povezan hrup je eden izmed motilcev delovnega procesa, nad katerim se ekipe v podjetjih najpogosteje pritožujejo. Hrup lahko opredelimo kot vsak nezaželen zvok. In če ta člane vaše ekipe med delom moti, je zagotovo neproduktiven.

 

Vaši delovni prostori morajo podpirati vrsto dela in način, na katerega vaš tim dela. Vas zanima, kako si kakovostne delovne prostore predstavljajo vaši sodelavci? Za vas smo pripravili spletno orodje Kakšen tip pisarn ustreza vam?, s pomočjo katerega enostavno ugotovite, kakšne potrebe in želje imajo člani vašega tima. Le tako boste lahko vaše delovne prostore organizirali in načrtovali po njihovi meri.

 

V podjetju Leesman (vodilnem podjetju na področju raziskovanja učinkovitih in produktivnih delovnih prostorov) so opravili raziskavo, ki je pokazala, da je zgolj 30 % zaposlenih zadovoljna s stopnjo hrupa v njihovih delovnih prostorih. Da, prav ste prebrali. Samo 30 %. Akustik Colin Rawlings pri tem poudarja, da izgubimo približno 1015 minut osredotočenega dela vsakič, ko nas nekaj nepričakovanega med delom zmoti. To je lahko navaden pogovor, zapiranje vrat, nekdo, ki kuha kavo … Lahko si samo predstavljate, kaj to pomeni za produktivnost vaše ekipe.

Kakovost zvoka v notranjih prostorih je odvisna od vira zvoka oziroma hrupa, bodisi znotraj ali zunaj delovnih prostorov. V notranjosti delovnih prostorov lahko izkusimo 4 vrste hrupa: zunanji hrup (promet …), notranji hrup (pogovor med ljudmi …), udarni hrup (je hrup zaradi udarca ob stavbo zunaj ali znotraj nje in zaradi premikanja predmetov ali oseb, kot je recimo hoja ali zapiranje vrat) in pa hrup obratovalne opreme (hrup inštalacij in naprav, ki so namenjene delovanju zgradbe). Če želite ustvariti akustično udobno okolje, morate posamezne zvoke poudariti in izboljšati njihovo kakovost, hkrati pa morate omejiti tiste, ki so nezaželeni (recimo glasen promet zunaj pisarn). Pri tem je potrebno upoštevati tudi potrebe vaše ekipe in pa aktivnosti, ki jih v delovnem času izvajajo.

Nekaj uporabnih nasvetov za zmanjševanja hrupa v odprtih pisarnah smo pripravili tudi v našem blog zapisu.

 

 

Statistično gledano je nezadovoljstvo ekipe s stopnjo hrupa v delovnih prostorih pomemben pokazatelj neproduktivnih delovnih prostorov. Zato pozor! Hrup v delovnih prostorih je težava, ki pomembno vpliva na dobro počutje vaše ekipe in njihovo delovno produktivnost. In ker se veliko podjetij odloča za netemljite prenove delovnih prostorov z uporabo poceni rešitev, bo ta težava v prihodnosti postala še večja. To pa bo seveda negativno vplivalo na zadovoljstvo ekip.

Če se tudi v vašem podjetju člani vašega tima pogosto pritožujejo nad hrupom, ukrepajte čim prej. Ta na prvi pogled majhna težava vas bo na dolgi rok namreč ogromno stala.

 

Prijavite se na naše e-novice, kjer vas obveščamo o novostih in idejah s področja načrtovanja delovnih prostorov.

 

 

Fotografije: Unsplash in Pexels

Vir: https://www.ecophon.com/globalassets/media/pdf-and-documents/uk/leesman-review-issue-leesman-review-issue-17.pdf