Hajdi – Trgovina z zgodbo sredi starega mesta

Poletni čas, ki se neustavljivo približuje, nas vabi, da kdaj zaidemo v staro mestno jedro Celja. Mesto je živo tkivo, ki se spreminja, prav tako tudi njegove vsebine. Na Stantetovi ulici je pred nekaj časa svoja vrata odprla trgovina Hajdi, ki se je razvila iz uspešne spletne trgovine Hajdi.si. Gre za butično trgovino, kjer nudijo kvalitetne in preizkušene izdelke namenjene mamicam ter malčkom. Slovi kot eden izmed najlepših otroških butikov v Evropi, tudi zahvaljujoč uspešni prenovi, ki jo je izvedel celjski arhitekturni biro Studio LIST.


Kje se je porodila ideja o prenovi prostorov in kako je pomembno, da se v delovnem prostoru počutimo dobro, si preberite v intervjuju z uspešno podjetnico in mamico dveh malčkov Hajdi Korošec Jazbinšek.

 

 

Nekdanjega Železninarja je po letih samevanja zamenjala pisana in topla trgovina Hajdi, ki je alternativa klasični ponudbi izdelkov za otroke. Kaj je botrovalo k izboru ravno te lokacije? Je v ozadju kakšna zanimiva zgodba?

Vedno so zgodbe iz ozadja in tudi naša zgodba temelji na mojih nostalgičnih spominih, ko sem še kot majhna deklica s svojim očetom hodila v to čudovito trgovino. Najbolj so mi v spominu ostale EMO pikčaste posode, ki so zaradi svoje retro vizualnosti spet dobile prepoznavnost v novem obdobju. Takrat pa je to bila edina posoda, ki si jo sploh lahko dobil v Jugoslaviji in tako odlične kakovosti, da jih danes še vedno uporablja moja mama. Spomnim se tudi odlične restavracije Madrugada, ki mi je kot redka restavracija znala pripraviti vegetarijanski obrok, saj sem že iz otroštva zaprisežena vegetarijanka. Oboževala sem njihov solatni krožnik z ameriškim prelivom. In takoj, ko sem stopila v ta prostor, sem vedela, da so tukaj ujete moje otroške sanje in da tukaj želim graditi svojo poslovno pravljico.

 

 

Prenovljeni prostori se razprostirajo preko 150 m2. V trgovskem delu so tudi intimni prostori za dojenje in previjanje otrok. Dodana pa je tudi mini kuhinja, kjer lahko mamice pogrejejo obrok za otroka. Takšne trgovine v lokalnem okolju nismo vajeni, vendar je to pozitivna dodana vrednost, ki obiskovalce obravnava individualno. Od kod se je črpala ta ideja?

Vedno izhajam iz sebe in empatije do soljudi. Kot mamica nisem nikjer v mestu mogla dostojno previti in v intimi podojiti svojega otroka. In ravno zato sem želela mestu dodati nekaj, kar bo prijazno za nas starše in bomo tudi mi še raje prišli v mesto, ki nam zdaj ponuja tudi prostor, kjer lahko opravimo nujne stvari, kot sta higiena in hranjenje naših dojenčkov. Naša trgovinica je prav tako ponosen lastnik Unicefove varne točke in je pravi časovni stroj, saj smo na našo veliko željo skupaj z MNZ (Muzej novejše zgodovine Celje) Celje razstavili najbolj udarne zgodovinske kose preteklosti te mogočne stavbe. Ohranjanje spoštovanja do zgodovine mesta Celja se mi zdi ključno, na ta način pa privabimo v našo trgovinico tudi turiste.

 

 

Arhitekturni biro Studio LIST je pripomogel k prenovi prostorov trgovine Hajdi. Z njimi ste sodelovali od idejne zasnove do same realizacije prostorov. Kakšna je bila vaša izkušnja sodelovanja s strokovnjaki iz arhitekturnega področja in kako je potekalo to sodelovanje?

Vedno je lepo sodelovati z ljudmi, ki se poglobijo v tvoje želje in želijo razumeti, kaj hočemo povedati, kako hočemo izgledati in kaj hočemo predstavljati. Veliko smo se družili in pogovarjali o izbirah, rešitvah in idejah. Vedno sem vesela, da so znali prisluhniti in najti že včasih skoraj nemogoče rešitve. Eno izmed mnogih rešitev, ki jo lahko poudarim in jo zelo pohvalijo tudi naše stranke, je klančina izpeljana iz stopnic, po kateri se lahko zapeljejo mamice z vozički. Ta ideja se mi je resnično zdela genialna, saj je odlično in nemoteče vpeta v prostor ter omogoča staršem enostaven vstop v našo trgovinico.

 

Kakšni so bili prvi občutki ob vstopu v prenovljene prostore in kaj ste najprej opazili? Vam je pri trgovini še kaj posebej pri srcu?

Ta prostor je po 10 letih resnično dobil epilog, ki si ga je zaslužil. Trudimo se, da s skrbno izbiro izdelkov skrbimo za bodoče generacije, ki pri nas najdejo vedno tudi toplo zavetje in prijaznost. Osebno čutim vsako steno, vsak kotiček v tej trgovinici. Med najljubšimi pa mi je morda kotiček blagovne znamke Elodie Details, kjer nam je uspelo ohraniti prvoten obok, ki da naši trgovinici pravi butični pridih. Seveda so tukaj še čudovita zunanja kovana vrata in neverjetna akustika v določenem delu prostora, kjer si rada, takrat ko sem sama, tudi kaj zapojem. Zvok je neverjeten.

 

 

Je tekom realizacije prišlo do kakšnih nepričakovanih presenečenj?
Vedno pride do presenečenj, ampak na to je potrebno računati in se spretno soočiti z nastalo situacijo. Sama se sicer tehnično nisem toliko poglabljala v same arhitekturne izzive, je pa res, da je ekipa ljudi, ki je delovala na samem objektu, izvajala svoja dela neverjetno homogeno in profesionalno. Prostor, ki je bil praktično v popolnoma surovem stanju, je preoblikovala v eno izmed najlepših otroških butičnih trgovinic v Evropi.

 

Kaj trgovino Hajdi dela drugačno od drugih trgovin, ki so namenjene otrokom?

Eno je zgodba in duša, ki se prepletata z mojimi izkušnjami kot mamica. Vse to pa se odraža v samem izboru vsakega izdelka, ki ga umestimo v trgovinico. Ljudje to iskrenost in predanost resnično opazijo in dejansko želim in se trudim, da staršem skozi dizajnersko dovršene izdelke olajšam življenje. Zame ni dovolj, samo da je lepo, mora biti praktično in mora biti kvalitetno. Mislim, da je to ključno in ravno to tisto, kar nas razlikuje od ostalih trgovinic. Vsak izdelek v trgovini poznam in vsak izdelek je moral čez moje roke. Hkrati pa je tukaj tudi razmišljanje izven okvirjev. Smo prva otroška trgovinica, ki se pojavlja na modnih revijah, organizira vsako leto prireditev ter poveže Stanetovo ulico k sodelovanju vseh, ki delujemo na njej. V hotelu Celeia smo naredili Hajdi.si sobico, da se malčki lahko v njej igrajo, da se lahko starši kdaj pa kdaj tudi v miru podružimo. Smo pionirji modernih marketinških prijemov in želimo kreirati pristop, ki temelji na individualni usmerjenosti potrebam naših strank.

 

 

Menite, da je arhitektura pomembna pri ustvarjanju novih prostorov ali oživljanju starih?

Arhitektura je pomembna pri obeh. Namreč, če tukaj ni sinergije, postanejo mesta hitro popačena in ravno zato je potrebna premišljenost glede vpenjanja in povezovanja moderne arhitekture v stara mestna jedra. Da bi delovalo vse skupaj povezano in konsistentno, je vsekakor potreben celovit pogled ter ustvarjanje homogenosti in celotne vizualizacije mestnih središč. Zato mi je blizu skandinavski slog, ki prefinjeno povezuje tradicijo in trend. To nam je odlično uspelo tudi v naši trgovinici.

 

Ste zadovoljni s prenovo prostorov?

Vse je točno tako, kot mora biti in resnično sem vedno znova srečna, ko stopim v ta prostor. Ti prostori so razlog, da ljubim svoje delo.

 

Kaj pravijo stranke glede prenovljenih prostorov? Se v njih počutijo dobro?

Stranke so vedno znova navdušene nad samo trgovinico in veseli me, da smo navdih tudi drugim otroškim trgovinam, ki so povzele naš koncept. Tako je kar nekaj mest dobilo butične trgovinice s previjalnicami, kotički za očke … To nas resnično veseli. Tudi naši partnerji iz tujine so navdušeni nad trgovinico, konceptom in zasnovo. Prav tako so nas prepoznali učenci iz srednje šole za hortikulturo Celje, ki so našo trgovinico izbrali za najlepšo v mestu. Vse to nam zelo veliko pomeni in še naprej se bomo trudili, da vzdržujemo raven in gremo naprej. Plani so ambiciozni.

 

 

 

Prispevek je pripravila Anita Kračun.

Avtor fotografij: Rok Deželak, RD2.SI