Delo od doma imajo raje tisti, ki svoje delo opravljajo individualno. Pa je res vedno tako?

V zadnjem blogu smo že razpravljali o tem, zakaj delo od doma za nekatere deluje bolje kot za druge. Danes bi vam radi predstavili še enega izmed dejavnikov, ki vpliva na zadovoljstvo ekip z delom od doma oziroma v pisarnah. Ta dejavnik je način opravljanja dela – torejali posameznik znotraj svojega delovnega časa delo opravlja večinoma individualno ali v sodelovanju s sodelavci.

 

Prijavite se na naše e-novice, kjer vas obveščamo o zanimivih idejah s področja načrtovanja delovnih prostorov. Zagotovo vam bodo v pomoč pri načrtovanju vaših delovnih prostorov.

 

Na tem mestu bi lahko logično zaključili sledeče: tistim, ki večino časa delajo individualno, bolj ustreza domače delovno okolje, ostalim pa delo v delovnih prostorih podjetij. Vendar stvar ni tako preprosta in samoumevna.

Podjetje Leesman, ki je opravilo raziskavo, je posameznike iz različnih podjetij razvrstilo v 5 profilov glede na to, v kolikšni meri na delovnem mestu svoje delo opravljajo samostojno oziroma v sodelovanju z drugimi. Profile so poimenovali sledeče: izrazito individualen, individualen, uravnotežen, sodelovalen in izrazito sodelovalen. Nato pa so primerjali njihove izkušnje na delovnem mestu oziroma doma.

 

Grafični prikaz rezultatov raziskave, ki ponazarja, kako različni profili članov delovnih skupin doživljajo delo od doma oziroma delo v pisarnah
Grafični prikaz rezultatov raziskave, ki ponazarja, kako različni profili posameznikov iz delovnih skupin doživljajo delo od doma oziroma delo v pisarnah (leesmanindex.com)

 

Za izrazito sodelovalne profile se je pokazalo, da jim delovni prostori, ki se nahajajo v sklopu podjetij, v 55 % zagotavljajo boljšo delovno izkušnjo. V nasprotju z njimi pa so imeli tisti z izrazito individualnim profilom v 61 % prijetnejšo delovno izkušnjo doma. To pomeni, da je med sodelovalnimi profili še vedno ogromen delež (45 %) takih, ki svoje potrebe lažje zadovoljijo z delom od doma, in med tistimi z individualnim profilom precejšen delež (39 %) takih, ki jim bolj ustreza delo v pisarni. To pa jasno kaže samo eno: kar deluje za večino, ne deluje za vse.

 

Zato je še toliko bolj pomembno, da poleg tega, da preverite, kaj deluje za vašo celotno ekipo, preverite tudi, kaj velja za vsakega posameznika v njej. Zakaj? Ker želite preprečiti, da so člani vaše ekipe, pa četudi gre za manjšino, na delovnem mestu nezadovoljni. Nezadovoljne ekipe so namreč nemotivirane ekipe oziroma kar je ključno: nezadovoljne ekipe so neproduktivne ekipe.

 

Ali imajo vaši sodelavci prijetne izkušnje z delom od doma ali ne, vam lahko povedo samo oni sami. Zato jih vprašajte. S pomočjo našega spletnega orodja Kakšen tip pisarn ustreza vam? pa preverite, kako doživljajo delovne prostore vašega podjetja.

 

Kdaj naj torej podjetja izberejo delo od doma in kdaj delo v pisarnah? Tej temi se posvetimo v naslednjem blog zapisu.

 

Fotografija: Unsplash

*podatki iz raziskav: Leesman