Z Miranom Ojsterškom o celoviti prenovi gostilne Oštirka

Dosegli smo svetel in unikaten ambient za obiskovalce ter prijetno in produktivno delovno okolje za zaposlene.

Gostilna Oštirka je eno izmed bolj prepoznavnih gostišč v središču Celja. Gostilna pri pripravi jedi sledi tradiciji, prijeten in prenovljen ambient pa zagotavlja udobno počutje obiskovalcev. Nahaja se na Linhartovi ulici 6, v neposredni bližini Mestne tržnice Celje. Oštirka se povezuje s preteklostjo, saj se je včasih na tem mestu nahajala poznana gostilna Jež. Motivi iz zgodovine mesta Celje so v obliki fotografij razstavljeni na steni glavne jedilnice, dopolnjuje pa jih furnir ameriškega oreha na stenah.

Sodoben program, ki je umeščen v staro mestno jedro, je v pritličju namenjen gostinski ponudbi, v zgornjih prostorih pa se nahajajo zasebne sobe. Da je gostilna prijetna tako za obiskovalce kot tudi za zaposlene, ni dvoma, saj smo pri načrtovanju prenove objekta sledili 16 elementom skrbno načrtovanega delovnega okolja. Ti pomembno vplivajo na počutje in zadovoljstvo zaposlenih ter posledično tudi na obiskovalce.

Prvi stik, ki ga doživimo z gostilno Oštirka, je velika pomična steklena stena, ki predstavlja neposredno povezavo z mestnim utripom ob tržnici. Naravna svetloba je zelo pomembna, saj si večino ljudi želi povezanosti z zunanjostjo. Ta se ves čas spreminja in zato pozitivno vpliva na naše počutje. Prostoru daje naravna svetloba zračnost in ga optično tudi poveča. O prenovljenih prostorih smo se pogovarjali z vodjo gostilne Oštirka, g. Miranom Ojsterškom.

 

  1. Lastnik prenovljenega objekta na Linhartovi 6 je Merkscha d.o.o. Koliko časa se ukvarjate z gostinstvom in kdaj ter predvsem zakaj ste se odločili za prevzem prostorov kot najemnik?

Z gostinstvom se ukvarjam že dobrih 26 let. Pred prevzemom najema omenjenih prostorov smo upravljali z gostilno Oštirka v Radečah. Glavni razlog, zakaj smo se za to odločili, je bila lokacija prenovljenih prostorov, ki nam omogoča boljše pogoje za delo.

 

Miran Ojsteršek

 

  1. Od kod ideja za ime gostilne Oštrika?

Ime Oštirka nas že dolgo spremlja. Je naša blagovna znamka, s katero delujemo že 5 let. Oštirka je staro pogovorno ime za krčmarico oziroma gostilničarko. Izraz se je s primorskega konca preselil tudi v naše kraje.

 

  1. Kako poteka vaš običajen delovni dan. Kaj najprej storite, ko vstopite v prostore gostilne Oštirka? In kako se zaključi?

Dan je kar pester. Zjutraj so predpriprave tiste, ki začnejo dan. Naša gospodinja začne že ob 4. uri zjutraj. Najprej se počistijo in pripravijo prostori za nov delovni dan. Nato sledi nabava, priprava svežega kruha, ki ga pečemo sami, in zajtrki za goste v zasebnih sobah nad gostilno. Nekje ob 10. uri se pričnejo malice, dnevno jih pripravimo okoli 150. V popoldanskih in večernih urah sledijo jedi à la carte. Stremimo k dnevni nabavi sveže, lokalne hrane s tržnice, saj je naša gostinska ponudba sezonsko obarvana.

 

  1. Sodelujete tudi na Tednu restavracij?

Letos smo prvič sodelovali na Tednu restavracij in moram reči, da so bili rezultati glede samega obiska ter zadovoljstva gostov nad povprečjem. Še posebej, če upoštevamo dejstvo, da smo ob nedeljah in med prazniki zaprti. To je vsekakor ena od zgodb, ki nam daje možnost za dobro samopromocijo. Na Tednu restavracij v Celju ne sodeluje veliko ponudnikov, zato se trudimo čim bolje predstaviti in pri gostih pustiti dober vtis, saj si želimo, da bi se k nam radi vračali.

 

  1. Arhitekti in oblikovalci Studia LIST so pri načrtovanju prenove sledili 16 elementom skrbno načrtovanega delovnega okolja, med katerimi je tudi ta, da je delovni prostor enostavno dostopen, da omogoča neovirano gibanje in da je uporaben tako za zaposlene kot tudi za obiskovalce. Bi lahko za prenovljene prostore rekli, da usrezajo vašemu delu in izpolnjujejo pogoje neovirane postrežbe gostov?

Glede na to, da tukaj ne govorimo o novogradnji, ampak o prenovljenem objektu, smo prepričani, da smo dane pogoje in okoliščine skupaj z arhitekti maksimalno izkoristili. Studio LIST je sodeloval z lastnikom objekta Merkscha d.o.o., kjer so se v začetnih fazah dogovorili o potezah prenove objekta. Z našim podjetjem smo v sodelovanje vstopili pri razporejanju prostorov in oblikovanju notranje opreme. Prenovljeni prostori nam zelo ustrezajo in smo z njimi zadovoljni.

 

Pogled proti glavni jedilnici

 

Želite preveriti, kako skrbno načrtovano je vaše fizično/grajeno delovno okolje? Pomagajte si z vprašanji, ki smo jih pripravili za vas.

 

  1. Bi lahko izpostavili kakšno določeno stvar, ki vam je pri prenovljenih prostorih še posebej všeč? Kaj so arhitekti dobro rešili?

Vsekakor so bili v tem projektu ogromni izzivi z debelimi zidovi – gradbeni preboji so statično zelo zahtevni posegi, ki pa smo jih želeli vključiti v to zgodbo, pri čemer so nam pomagali arhitekti. Na tak način smo pridobili večjo kvadraturo, predvsem v servisnih prostorih (na primer v kuhinji).

 

  1. Vaše delo je stresno. Kako se s tem spoprijemate? Kam se med službenim časom zatečete, ko imate vsega dovolj? Imate kakšen poseben kotiček, ki vam to dopušča?

Po poklicu sem kuhar in veliko časa preživim v kuhinji. Moje delo narekuje hiter tempo, vendar sem mnenja, da je potrebno stres premagati in se z njim soočiti. S tem nimam težav in ga obvladujem, saj se z gostinstvom ukvarjam že vrsto let in sem tega navajen. Posebnega prostora, kamor bi si šel “hladit živce” nimamo, je pa ta prostor največkrat osredotočen na del pri gostilniškem pultu. To območje je malo ločeno od restavracijskega dela gostilne in je bolj kavarniškega značaja. Poleg tega je gostilniški pult lepo oblikovan in topel, zato je v tem delu prijeten prostor tudi za sprejem gostov.

 

  1. Bi rekli, da izbira opreme (na primer fotografije z motivi mesta Celja na prazni steni, obloge iz furnirja ameriškega oreha, oblazinjena sedišča …), pripomore k večjemu zadovoljstvu vaših zaposlenih ter gostov?

Sam ambient, takšen kot je – urejen, topel, poln motivov iz zgodovine Celja na stenah, zagotovo predstavlja neko zadovoljstvo tako gostom kot tudi zaposlenim. Nekaterim ljudem je mogoče to preveč fino in se pred vrati naše gostilne ustrašijo in odidejo drugam. Vsekakor pa je več takšnih, ki prav zaradi tega radi zahajajo k nam. Na lokaciji današnje Oštirke je bila prej gostilna, ki je bila poznana predvsem po malicah. Mi pa se trudimo iz tega narediti nekaj več in ljudi navaditi, da se pri nas dobijo tudi dobra kosila, večerje in à la carte ponudba. Da prirejamo kulinarične dogodke, da imamo pester izbor vin in domačih slaščic. Nekateri gostje, zlasti tuji turisti, se ustavijo pri nas prav zaradi zanimanja glede samega ambienta. Ti iščejo bolj tradicionalno hrano in prijetno okolje. Ko se sprehajajo po ulici, se velikokrat, predvsem zaradi ambienta, odločijo, da nas obiščejo. K temu pripomore tudi velika pomična steklena stena, ki z interierjem nagovarja mimoidoče.

 

Velika pomična stena na prenovljenem objektu

 

  1. Kam se gostje najraje usedejo?

Ob sobotah, ko obratuje Mestna tržnica Celje, je na ulici zelo živo. Takrat se najprej zapolnijo mize ob oknih. V notranjosti objekta pa imamo tudi bolj zasebne prostore, kjer se lahko gostje umaknejo (zaključene skupine). Naš prostor je zelo ekstrovertiran, predvsem zaradi pomične stene. Nekaterim gostom je to všeč in si želijo biti del mestnega utripa, spet drugim to ni všeč in se raje pomaknejo v notranjost objekta. Vendar lahko rečem, da je teh, ki radi sedijo ob stekleni steni, več.

 

  1. Kakovost postrežbe in gostoljuben odnos s strankami je pomemben vidik dela v gostinstvu, vendar je pomemben tudi ambient prostora. Kako se gosti odzovejo na prostor, v katerem se nahajajo?

Največ pozitivnih informacij dobimo od tujih turistov. Urejene prenovljene prostore opazijo in sprašujejo po motivih starih fotografij, ki se nahajajo na steni. Veliko zanimanja je tudi za unikatno oblikovan gostilniški pult, na katerem so upodobljene luske. Mimogrede, iz tega izhaja tudi naš logotip. Ob luskah se nahajajo tri črte, ki simbolizirajo grb Barbare Celjske. Simbolika lusk je povezana s Celjskimi grofi in označuje luske zmaja.

 

Načrt pogleda proti gostilniškemu pultu

 

  1. Kako ste prišli do teh idej?

Za celostno grafično podobo je poskrbel Studio LIST. Ime Oštirka se je ohranilo.

 

  1. Kaj vam je najbolj všeč pri prenovljenih prostorih?

Z vidika kuharja mi je najbolj pomembna velikost kuhinje. Rad imam, da je moj delovni prostor velik, da lahko nemoteno ustvarjam. Prav tako je pomembno, da je prostor okoli gostilniškega pulta optimalno izrabljen, da ni prevelik in ne premajhen. Da je dovolj pralnih in odlagalnih površin ter pravilno projektirane izdajne površine. To se mi zdi, da so arhitekti v tem projektu dobro rešili. Težava pri našem objektu je mogoče ta, da ni dovolj velikega skladišča. Vendar nam to ne predstavlja velike težave, saj se nahajamo na odlični lokaciji, kjer dostava ni problematična.

 

  1. Pred nekaj časa ste na novo vzpostavili tudi letni vrt, ki je prehoden iz gostilne?

Tako je. Na novo smo vzpostavili tudi letni vrt ob spomeniku Antona Aškerca. Gostje lahko sedaj obedujejo ob obzidju starega mestnega jedra, kjer je ob vročih dneh prijetna in hladna senca. Dostop v gostilno je sedaj možen z dveh strani, tako z Vodnikove (letni vrt) kot tudi z Linhartove ulice (Mestna tržnica Celje).

 

Vas zanima, na kaj morate biti pozorni pri načrtovanju vašega delovnega okolja? Brezplačno si prenesite dokument s podrobnim opisom 16 najpomembnejših elemntov skrbno načrtovanega delovnega okolja.

 

Prispevek je pripravila: Anita Kračun

Fotografije:

1 Vivi (Mencinger)

2 , 3 Rok Deželak, RD2.SI

4 Studio LIST, Samo Kralj