Čakalinca delovne fizioterapije Thermana Laško

Kako prenavljati, ko delo ne sme obstati?

Prenova med neprekinjenim delovanjem podjetja zagotovo sodi med najzahtevnejše gradbene izzive. V Thermani Laško je bilo treba fizioterapevtski oddelek popolnoma prenoviti, medtem ko so terapije ves čas potekale nemoteno. Tak projekt zahteva izjemno natančno načrtovanje, dosledno komunikacijo in visoko stopnjo prilagodljivosti vseh vpletenih.

 

1. Ključna je fazna gradnja

Prostor je treba razdeliti na premišljeno zasnovane faze, ki omogočajo nemoteno delno uporabo objekta. V vsakem trenutku mora biti jasno določeno, kateri del ostaja v aktivni uporabi in kateri del predstavlja gradbišče. Skrbno izdelan fazni načrt zmanjšuje motnje, razbremenjuje uporabnike in pomembno prispeva k varnosti ter preglednosti celotnega procesa.

 

2. Jasna ločitev prometnih poti in delovnih območij

Uporabniki prostora in izvajalci del ne smejo uporabljati istih poti. Že v fazi načrtovanja je potrebno določiti čiste poti za paciente, zaposlene in obiskovalce ter ločene gradbene poti za dostavo materiala in premik opreme. S premišljeno ločitvijo preprečimo tveganje za nesreče in ohranimo urejenost v delujočem okolju.

 

3. Usklajen urnik del

Gradnja mora potekati v skladu z delovnim ritmom ustanove. Hrupna in prašna dela so zato izvedena zunaj rednega obratovalnega časa ali v obdobjih z najmanjšo obremenitvijo. Takšen pristop zahteva dosledno usklajevanje med vsemi deležniki.

 

 

 

4. Tehnična prilagodljivost

Pri takšnih prenovah so nepredvidene situacije skoraj zagotovljene. Odkrijejo se zastarele instalacije, naletimo na konstrukcijske posebnosti ali se spremenijo požarnovarnostni predpisi. V takih primerih je sposobnost hitre prilagoditve ključna. Projektna ekipa mora najti ustrezne rešitve, ne da bi to vplivalo na dogovorjene roke ali kakovost izvedbe.

 

5. Jasna komunikacija

Ko gradbišče postane del vsakdanjega delovanja, je pravočasno in jasno obveščanje ključno za ohranjanje zaupanja. Transparentna komunikacija s pacienti, zaposlenimi in obiskovalci o poteku del ne le zmanjšuje odpor, temveč aktivno spodbuja razumevanje ter sodelovanje vseh vpletenih.

 

Še nasvet iz prakse

Uspešna prenova, ki ne sme omejevati delovanja podjetja, se nikoli ne začne na gradbišču, temveč v fazi načrtovanja. Takrat se določijo pravila igre, ki pozneje odločajo o poteku dela in o tem, ali bodo uporabniki prenovo sploh občutili.

Pred začetkom projekta si zastavite tri ključna vprašanja:

  • Kako boste ohranili osnovno funkcijo prostora skozi celoten proces?
  • Kje bodo potekale začasne poti, vhodi in delovna območja, da ne pride do navzkrižij med uporabniki in izvajalci?
  • Kako boste komunicirali z uporabniki, da bodo o vsaki spremembi pravočasno in jasno obveščeni?

Vzpostavite realen urnik, jasne komunikacijske kanale in zaupanje med vsemi vpletenimi, od vodstva do uporabnikov. Prav dobra organizacija je tista, ki loči kaotično gradbišče od premišljeno vodenega procesa.

 

Če vas zanimajo podobni projekti in praktični nasveti s področja arhitekture, gradnje in prenov, se prijavite na naše e-novice. Z vami redno delimo strokovne vsebine in izkušnje iz prakse.